Friss topikok

  • lightning9: vizilópuszi: ez pöppet oltás volt! :D (2009.09.14. 21:57) öt napló | valami új
  • bowman6: én is hazudok:) az élet ugye nincs kitalálva, tehát nekünk kell személyre szabottan kitalálnunk az... (2009.09.12. 23:06) new
  • bowman6: @labelflash: átgondolom amit mondtál. :) köszi a segitséget. vers/dalszövegben én nem akarok nagyo... (2009.08.21. 02:32) ez csak egy konkrét példa
  • bowman6: @Nuthyyy: nem pont a szövege, dallamáról is észre lehet venni hogy a szám mekkora jelentősségű, és... (2009.04.23. 00:16) és már megint kaukázus..
  • Nuthyyy: Szerintem azért tanuljuk az életüket, hogy a verseiket is megértsük. Na most nem arra gondolok, ho... (2009.04.22. 23:33) ma

a zene

bowman6 2009.04.20. 21:25

Kaukázus

Eleje: Olaszországi nyaraláson, ismerősömnek mp3-ján volt a teszkó és szalai éva. Teszkót hallgattam elöször, azóta sem tetszik, viszont tesóm mondja, hogy mennyire jo ez a szalai éva. Épp este volt, sétáltam jopár kört a kempingben, próbálkoztam beszélni egy olasz csajjal, de nem jött össze... Aztán nekiálltam zenét hallgatni. És ez a szalai éva nagyon megtetszett! visszajöttünk, és két szám ami a gépen volt, a szalai éva és a jó a rossz és a kreativ, ezeket hallgattam. Szalai éva kezd unalmas lenni, apu nyaralásán a jo a rossz és a kreativ volt a menő. és igy lassan de biztosan elkezdtem hallgatni.
Koncert: Első koncert págiszban volt, tartós béke, szalai éva, és egy-két szám volt amit ismertem. Azok nagyon jók voltak, de amiket nem ismertem azt nem tudtam énekelni ezért azokon a részeken csak figyeltem. Összessségébe nagyon jo koncert volt!!
Lemezbemutató: Volt ott egy laptop, amiröl az új zenéket lehetett elkérni. Pingvin, Dualizmus, Mindenféle emberek istene, Közös költség és a Sehol senki számot. Lemezbemutató két és fél óra volt. Elötte Zselenszky volt, amit késöbb tudtam csak megismerni. Aztán jött kaukázus. Gyűrűzött madárt lejátszották cdröl, amig összerakták a szereléseket, aztán kezdték a teszkóval. Egyedül a pingvinre emlékszem az új számok közül. Az nagyon nagyon jo volt. Szalai éva, tartós béke megint ezek voltak a legjobbak. Ami nagyon bennem maradt még a Jó a rossz és a kreativ. Az utolsó szám.
                                                                                                       
Viszont ez mind a formai rajongás. Az ilyen élénybeszámoló semmit nem ér, semmi értelme. ezeket magamnak tudom, másokat meg miért érdekelne? Sokkal inkább egy összeállítás kellene. hogy mit miért hogy van? (szerintem nem túl célszerű bemásolni dalszövegeket, mert sok hely eltelne vele)

Kaukázus szereti bírálni a gazdag embereket. Legjobb erre a Lift cimü szám. Azokról szól, akik "a szönyegbe süppednek egy sokadik lábon", akiknek a vagyonnuk nem túl korrekt úton fejlödött.
"nem hogy kiborulsz, de inkább leborulsz
a pénzpiramisok előtt, azt én kiáltom" - Lift


Ez a téma az egyik fő témája az együttesnek, a másik a környezet tudatosság. Erre van például a Tartós béke. Nagyon dallamos, jó szám, a szövege arról szol hogy kellene változtatni a dolgainkon "mielött bekrakkol a klíma". Ők azok akik nem csak mondják, hanem néha-néha példát is mutatnak.
"Pörögni egyet a felfordulásba', és izgulni, ne legyek bálna Japánban.
A fuldokló autó még dudál, menne még, de nincsen már tovább." - Tartós béke


Parázs nekem egy depressziós magábafordulós hangulatot mutat, egy embert aki okokat keres és aki beleőrül a magányba.
"éppenség van nálam néhány tudathasadás
de tegyük fel nem mondom szerintem ki a hibás" - Parázs


Következő Gyűrűzött madár, ami egy népdal "utánzat". A magyar népdal a magyar zenészek "nyersanyaga". Akkor amikor és arra amire bárki felhasználhatja mert ez a miénk. Van a zenébe hegedű, a szöveg teljesen mintha egy népdal lenne, Kardos nagyon jól megoldotta.
"az én szívem olyan nagy ablak
kilátásom benne csak Te vagy
az én szívem olyan nagy folyó
keresztbe elfér rajta egy csatahajó" - Gyűrűzött madár


Aztán jöjjön az Autósmozi. A gitár alatta nagyon nagyon e gyszerű, inkább a gépi zenére fokuszál mint a rendes gitárra. Szövege Amerikát kritizálja nagyon irónikusan és elég keményen. "Amerika nem hazudik, csak nem tud magáról".
"Tojásból kell nézni, vagy rögtön már a tyúkból?
Ki is kell e venni vagy csak be kell tenni újból?" - Autósmozi


Ami legjobban megfogott, lehet az akutalitása miatt, az Agyhalál. Egy szerelemről szóló szám kaukázus formában. A refrén "ne mondd, hogy.." annyira jó rímek vannak benne és annyira odaillik. Némelyik helyen elég sok igazság van: "Ne mondd hogy minden attól szép, a szerelem szíveket tép szét" inkább hangulat mint konkrét szituáció lenne.
"Ne mondd, hogy előre tudtad már, hogy töled áll be az agyhalál" - Agyhalál


Hát tudom ezek a számok bemutatása nem valami részletes, de kaukázus oldalait próbálja ábrázolni. Népdaltól a gépi zene, hegedűtől a gitár. Nagyon élvezhető. Ezeket a számokat inkább hallgatni kell. Persze ezek az én elgondolásaim a számokról. A dalszöveg azért dalszöveg, hogy amikor hallgatjuk akkor amit a számról érzünk, vagy ahogy gondoljuk, az a meghatározó és nem azt találgatni hogy az énekes mikor irta mire gondolhatott. A zene rólad szól. Külön rólam. És persze rola is. De mindenkiröl külön-külön. Ha senki nem foglalkozik veled, a zene az mindig ottvan. Mint egy képzeletbeli barát. Vagy mint egy plüssmaci. csak más megközelítésből..
 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bowman.blog.hu/api/trackback/id/tr941076882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása